Pilates

 

Pilatesoefeningen zijn zeer functioneel en trainen alle spieren van het lichaam: zowel de diepere stabilisatie spieren van rug-, buik- en bekkenbodem (ook wel spierkorset genoemd) als de oppervlakkige spieren vlak onder de huid (nek- en schouderspieren, rond de heupen, de hamstrings enzv.) die vaak stijver worden als je minder beweegt. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je je lichaamshouding en spiermassa waardoor je vetverbranding stijgt. Pilates helpt blessures en klachten te voorkomen.

De effectieve Pilates oefeningen zijn ontwikkeld in het begin van de vorige eeuw door Joseph Pilates (1880-1967). Deze worden uitgevoerd op een mat. De kracht van Pilates zit vooral in de eenvoud en combinaties van bewegingen, welke volgens de Pilates principes beheerst en nauwkeurig worden uitgevoerd. Dit vereist concentratie en een optimale ademhaling.

Pilates is voor iedereen geschikt. Voor mensen met een zittend beroep, voor mensen met rug- en nekklachten, voor beginnende sporters en voor gevorderde sporters die hun prestaties willen verbeteren.

    Vragen?

    We beantwoorden ze graag. Laat hier je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Een e-mail sturen of een bericht achterlaten met behulp van het contactformulier kan natuurlijk ook.

    Bel mij terug

      Door te klikken op 'bel mij terug' ga je akkoord met ons privacy-beleid